etthundraplus.blogg.se

Snart 2 veckor

Kategori: Allmänt

Har lagt mig men får ingen ro. Nu har jag kört hyfsat strikt LCHF i knappt två veckor, och det funkar faktiskt den här gången.

Jag håller mig kvar och även fast jag har tillåtit mig själv nu så här i början att få vara lite mer liberal på lördagkvällar efter kl 18, så har det inte spårat ur än. Ikväll åt jag förutom kött, fisk och ägg, lite sallad och två olika dressingar. Sedan gjorde jag egen gräddglass i glassmaskinen med en nypa stevia och två bitar krossad mörk choklad som serverades med ett gäng frysta hallon, drack en dr Pepper Zero, samt åt fyra bitar svingod Lindt Exellence Creme Brulee. Inte bra, det var socker i det sistnämnda, men jag tror det kommer att vara lungt ändå. Känns lite dumt så här i efterhand, jag skulle inte ha behövt äta dom där...

Vad har då hänt under dessa första två veckor? Jo...
...min mens är tillbaks, på gott och ont.
...jag har slutat ta Pulmicort helt, jag behöver det inte
...min användning av Bricanyl har halverats
...jag känner mig inte lika plufsig, känner mig faktiskt redan smalare, haha
...jag är mycket piggare, kan vara att jag sover bättre utan denna astma

Jag har dessutom tagit en del "före"-bilder, vilka inte kommer att publiceras än. Men ska ta nya i början på varje månad, och lagra för framtida bruk.

Har också funderat länge på om jag ska dela med mig av bloggen till släkt och vänner, först hade jag tänkt att bara skriva åt mig själv, men nu funderar jag på att dela med mig ändå. Det är ju inget tvång att läsa, men det blir ju lite som "storebror ser dig" och det kan ju bli en liten extra push.

Men jag tror det kommer att gå vägen den här gången, nu ska fläsket bort!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: