etthundraplus.blogg.se

Pannacotta LCHF

Kategori: Allmänt

Ska skriva ett snabbt inlägg innan jag ska ut och vinterstäda gården.
Har precis gjort en pannacotta som jag kan äta ikväll, efter maten eller framför tvn.

Jag använde följande.
3 dl grädde
1/2 krm mald kardemumma
1/2 krm kanel
1 tsk stevia strö (om man vill ha sötman)
2 gelatinblad

Lägg gelatinet i blöt medansvar grädden och kryddorna värms upp till kokpunkten. Lägg i de mjuka gelatinbladen i grädden och smält dem. Häll upp i lämpliga portionsformar.
Låt stelna, i rumstemp först och sedan i kyl.




Jag kommer att äta detta med hallon, tror det kommer att passa jättebra!

Jag får försöka skriva mer senare idag, har ju faktiskt veckovägt mig, men just nu ska jag ut i solen och göra nån nytta.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: