etthundraplus.blogg.se

Live and let live...

Kategori: Allmänt

Eller som man säger på svenska - "Sköt dig själv och skit i andra". Detta är väldigt svårt. Många av oss går igenom hela dagar där andras problem måste analyseras. Särskilt intressant är övervikt, undervikt och vilka dieter som används för att vara behjälpliga i frågan. Lchf har ju i dagsläget fått lite av en stämpel av att vara farlig för både liv och hälsa. Jag har även just hört talas om ett rykte som säger att man dessutom blir korkad. Om jag blir det måste ni lova att säga till.

Den nya trenddieten kallas peridisk fasta (typ 5:2 eller16/8). Till saken hör att vi som äter lchf redan kör detta koncept, vi äter när vi blir hungriga, vilket inte är lika ofta som innan. För mig kan det gå mellan 16 och 18 timmar innan nästa mål mat (sover mycket när jag får). Hitintills måste jag säga att jag mår oförskämt bra av denna livsstil, mycket bättre än jag mått av kalorirestriktion, viktväktarna eller pulverdieter.

Även jag förstår att allting inte passar alla men man ska inte köpa det som står i aftonbladets bilaga rakt av heller.

Så - Live and let live! (Detta gäller förstås inte våra vänner djuren, för dom vill vi ju äta upp). Lev & må // Madde

Kommentarer


Kommentera inlägget här: