etthundraplus.blogg.se

Gästspel på bloggen...

Kategori: Allmänt

Jaha.. Tänkte testa det här med att blogga, och ett av dom bästa sätten att testa nya saker är att inkräkta på något som redan är etablerat. I det här fallet gäller det min systers lchf/viktminskningsblogg. Blev inspirerad att ta itu med min egen överflödiga lekamen då jag började läsa den (och när jag inte fick på mig jeansen). Lchf är Guds gåva till oss med lite tålamod för resultat och en svaghet för ost. Är nu inne på min andra vecka och tänkte summera plus och minus hitintills. Vi börjar självklart med plus-sidan: 4 kg ner (mest vattenvikt), är inte så sugen på ostkrokar längre, jag varierar min kost mer än tidigare, lchf funkar som en ny hobby. Nu till minus-sidan: andedräkten luktar som om jag ätit en för länge sedan död räv (tuggummi vid samtal med andra människor är obligatoriskt), är fruktansvärt bensvag, lurig huvudvärk. Min plan är att alla kilon ska vara borta i slutet av Januari, lagom till när alla andra drabbas av beach-2014-hysteri. Då tänker jag kanske börja träna lite för att få bättre proportioner, men även för att mitt jobb i äldreomsorgen kräver en stark rygg och pigga ben. När vi då ändå är inne på jobb kan jag medddela att den bästa jobblunchen är en grönsallad med dressing och en massa kallskuret eller 2 kokta ägg till det. Lever på detta i stort sett alla arbetspass så kan man lyxa till det med gratänger och marinerat kött (och ost) när man är hemma. Funkar iallafall för mig. Lev & må //Madde

Kommentarer

  • Marie säger:

    Hahaha, jag visste det skulle bli lyckat att plocka in dig här :D Du skriver så himmelens bra!

    2013-10-12 | 09:41:53
  • Madde säger:

    Man tackar :)

    2013-10-12 | 09:54:49

Kommentera inlägget här: