etthundraplus.blogg.se

Lättmutad?

Kategori: Allmänt

Dagen började med att min vän S, hurtig som satan, knackade på en halvtimma efter jag klivit upp och lånade en hund för sina första 10 000 steg av typ en halv miljon som hon verkar gå varje dag nuförtiden. Jag fick tillbaka en glad och nöjd hund innan jag ens hade hunnit borsta håret för dagen. Så pass alert är jag på helgen, bara som en jämförelse.

När jag hade vaknat till liv och spelat min beskärda del WoW, började jag så smått tvätta och städa. Vår städhjälp är på semester för tillfället, så det var bara att ta tjuren vid hornen. Jag hann precis börja med golven, och då ringer människan igen!
Vem är du och vad har du gjort med min sävliga vän S?!

Nämen det var bara att snöra på sig mina typ 8 år gamla, men i skick som nya joggingskor, och bege sig ut för att möta upp henne. Efter 40 min promenad var man hemma igen och kunde fortsätta med att göra huset beboeligt.

Sedan blev det Coop för att bunkra upp för en andra sittning med the Conjuring, denna gång med min käre make.
Och tror du inte på fan, när vi står i kassan på Coop, vem dyker upp bakom mig? Jomen, S så klart! Hon har tagit en snabb promenad till affärn för att köpa förnödenheter, i detta fall fläskfilé.
Och innan jag ens har förstått hur det har gått till, så har hon mutat mig med, hör och häpna, en NIKOTINFRI snus, och simsalabim så finner jag mig GÅENDES hemåt. I foppatofflor.

Nåja, jag kom mig ju hem iallafall, och fixade kvällens fika.


Det som finns till beskådan på denna bild är följande:
Grillad kyckling
Marinerad vitlök
Marinerad fetaost (var skitäcklig ost, for your information)
Aioli (Lohmanders, var jättegod)
Isbergssallad, gurka, sockerärtskott och pinjenötter

Förutom i min mage för tillfället, finns nu denna delikata blandning även i min matlåda för imorgon. Inte osten då, givetvis.

Kommentarer

  • Sofie säger:

    Hahaha...å tänka sig att jag är ledig i helgen oxå =)

    Svar: Hmm... xD
    etthundraplus.blogg.se

    2013-10-15 | 13:08:47

Kommentera inlägget här: