etthundraplus.blogg.se

Bilder kanske?

Kategori: Allmänt

Tisdagen har förflutit i sakta mak och jag känner mig mycket bättre.
Jag körde ju mitt kvällskift igår, och kombinationen gungande säte med svankstöd och värme gjorde nog susen. Idag har jag till och med varit ute och klyvit ved i 2 omgångar. Inte i toppfart, men ändå. Det blev nämligen ingen körning idag, Den senaste tidens regn har gjort det omöjligt att köra torv, och eftersom Malå använder mycket material till värmeverket så ramlar det inte ut tillräckligt för att hålla oss igång. Men imorgon skulle vi få prova torvkörningen, och om allt går vägen så kommer vi igång igen.
Dessutom var jag och handlade idag, men min käre make fick agera bärhjälp, för där tror jag gränsen går, Så middagen för min del blev stekta "kotletter" av fläskytterfilé, en kantarellgräddsås och mjukstekt örtkryddad strimlad vitkål, fänkål, små broccolibuketter och en liten grovriven morot. Inte dumt, och det fannas  kvar till en matlåda imorgon. Grabbarna åt dessutom potatis till det.
Jag tror jag ska börja ta lite bilder på min mat och kanske lägga upp här, det blir kanske lite roligare än med bara en massa text.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: