etthundraplus.blogg.se

Vitlökssill?

Kategori: Allmänt

Då var veckan snart över, bara en dag kvar. Och då ska jag bara köra ner till Scania i Skellefteå och sen gå där och skräpa.
Jag har förresten fått en ny favoritgrönsak. Fänkål. Oh vad den är god till kött. Det är den där som smakar lakrits typ. Passar jättebra.
Jag gjorde en supergod köttfärsgryta med vitkål och fänkål och en ynka morot. Kryddade med köttbuljongspulver, senap, soja, tomatpuré och lite vitlökspulver. Haha! IPaden ville autocorrecta till vitlökssill. Typ...mums?
Nämen hursomhelst, ett par dl grädde så det vart lite såsigt, och jag har ett par delikata matlådor. Dock ser dom ju inte lika delikata ut som dom är, så det är ingen vits att lägga upp nån bild på dom.
Däremot kan jag dela med mig av denna bild.
Min älskade son kom hem med den idag. Inte riktigt LCHF, tyvärr. Men för att visa min uppskattning har jag åtminstone smakat en liten bit. Som ni ser. Och jag kan meddela att det var SÖTT.



Kommentarer


Kommentera inlägget här: