etthundraplus.blogg.se

På Scania

Kategori: Allmänt

Och då var man på Scania för 24k milsservicen. Ganska lungt och skönt, sitter här i hytten och väntar på att det ska smorslas klart.

Jag tror förövrigt att jag har hamnat i en ond sötningsmedelsspiral som jag borde ta mig ur fortast möjligast. Jag läste en riktigt bra artikel på Kostdoktorns hemsida för några veckor sen, han hade gjort ett test på hur han reagerade på att dricka en Pepsi Max, och visade upp det med ett snitsigt diagram. Han blodsocker förändrades inte alls, men ketonnivån gick ner till ungefär hälften. Han förstörde inte sin ketos, men den sjönk och jag tror inte att den var tillbaks på normalnivån ens efter sex timmar. Så det är ju svart på vitt att sötningsmedel verkar sakta upp viktmnskningen.

Det vart ju som en dipp nu med ryggskottet och det, det var som att jag kom av mig litegrann, och hela veckan har det kännts som att det är skitjobbigt att köra diet. Jag tror att alla dessa Läkerol Yup (skitgoda förövrigt) kan vara boven, och att det gör skillnad ävan fast man inte överäter. Laxerande effekt ni vet.

Men hursomhelst, om jag inte hade varit då fokuserad som jag är nu skulle jag nog ha gett upp (skulle nog ha kallat det "tagit en paus") pga av att allt blev så jobbigt när jag fick ont i ryggen. Men nu är det bättre, så nu jävlar!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: