etthundraplus.blogg.se

Hungrig

Kategori: Allmänt

Har inte ätit nåt på hela dan, har inte varit hungrig, men sen vid femtiden vart jag jättehungrig. Det var som natt och dag, jag blev verkligen tvärhungrig, nästan så man fick ont i magen av hunger.
Så jag susade iväg till Coop och handlade lite ingredienser till en snabbmiddag, och så slängde jag ihop en gratäng som i hastigheten blev mer som en redd grönsakssoppa med ost.
Dessutom använde jag två morötter, morötter är väl inte riiiiktigt LCHF men nån gång då och då kan man ju unna sig, särskilt när det är helg.





Gott vart det och snabbt gick det.
Jag förvällde två skivade morötter, en blomkål i buketter och två broccolibuketter i mindre bitar. Rev en bit ost, strimlade en bit kassler och blandade grädde och en skvätt mjölk med grönsaksbuljonspulver och hällde över. In i ugnen, 225 grader, tills osten smält. Jag brukar vilja ha osten lite lätt färgad, men jag var så satans hungrig att jag inte orkade vänta.

Kommentarer

  • Madde säger:

    Hej! Lägg av med morötterna! Läste att kålrot bara har 6 kolhydrater per 100g, och att man kan göra pommes av det :) Tack för recepten, ska göra en gratäng till mstlådorna!

    Svar: Nice! Det där med kålrötter visste jag inte, jag ska experimentera när jag får tid
    etthundraplus.blogg.se

    2013-10-06 | 09:38:18

Kommentera inlägget här: